Veel gestelde vragen
Algemeen
Kun je via e-learning wel echt iets leren?
Dat hangt af van het onderwerp en van je eigen inzet. Theorie (kennis en kunde) is heel goed via e-learning te leren. Vaardigheden zul je echter in de praktijk moeten leren. Daarom zijn bij bijna alle zakelijke cursussen werkbladen en/of opdrachten beschikbaar die je helpen de theorie in de praktijk te brengen.
Wil je nog meer praktijk? In Assen en Ede organiseren wij regelmatig praktijkdagen. Wij nodigen hiervoor alleen maar mensen uit de de e-learning cursus succesvol hebben afgerond.
Wat maakt de Icademy-cursussen zo bijzonder?
De cursussen van Icademy zijn kort en praktisch. Zo leer je in de kortst mogelijke tijd en kun je het geleerde direct toepassen in de praktijk!
Verder zijn alle cursussen gemaakt volgens de laatste wetenschappelijke inzichten op het gebied van e-learning: gesproken tekst, relevant en functioneel beeldmateriaal, (teks)animatie en een uitgebreide toets. En niet onbelangrijk: onze cursussen zijn ook gewoon leuk om te doen!
Waarom moet ik eerst een account aanmaken?
Wij hebben van jou een aantal gegevens nodig die van belang zijn voor het kunnen maken van de factuur en voor het certificaat dat je ontvangt na succesvolle afronding van een cursus. Daarom vragen we informatie over je naam, adres, postcode, woonplaats en geboortedatum.
Ik wil graag bij jullie werken, kan dat?
Wij ontwikkelen cursussen én interactieve video's (kijk op hihaho.com voor meer informatie over deze video's). Wanneer je affiniteit hebt met beide, dan mag je altijd een brief en cv sturen naar info@icademy.nl. Vermeld ‘Sollicitatie’ als onderwerp.
Cursussen
Hoe meld ik me aan voor een cursus?
Als je hebt besloten welke cursus je wilt volgen, klik dan op de informatiepagina van die cursus op de knop 'In winkelwagen’. Daarna kun je je bestelling voltooien, betalen en met de cursus beginnen. Als je al eerder een cursus hebt gevolgd bij Icademy, log dan eerst in met je e-mailadres en wachtwoord.
Ik heb na betaling geen e-mail ontvangen, wat nu?
Normaal gesproken krijg je automatisch een e-mail om te kunnen starten met de cursus. Heb je die niet ontvangen, dan adviseren we u om eerst in uw spamfolder te kijken. Staat de e-mail daar ook niet, bel dan naar 0592-377299 of mail naar info@icademy.nl.
Hoe vaak en/of hoe lang heb ik toegang tot mijn cursus?
Er is geen beperking aan het aantal keren dat je op cursus inlogt. Je heb een heel jaar toegang tot je cursus.
Ik ben mijn inloggegevens vergeten, wat moet ik doen?
Wanneer u wilt inloggen, staat er rechtsonder 'Wachtwoord vergeten'. Hier kunt u uw e-mailadres invullen. Is uw e-mailadres veranderd of is er een ander probleem? Bel dan naar 0592-377299 of stuur een mail naar info@icademy.nl. Vermeld in de e-mail je naam, je geboortedatum en het telefoonnummer waarop je bereikbaar bent.
Krijg ik ook een certificaat of bewijs van deelname?
Als je de toets(en) haalt, ontvang je per e-mail een officieel Icademy-certificaat. Als je ook deelneemt aan de praktijkdag ontvang je daarvoor een apart certificaat, op voorwaarde dat je de bij de cursus beschikbare opdrachten hebt uitgevoerd, de werkbladen hebt ingevuld en actief hebt meegedaan tijdens de praktijkdag zelf.
Kan ik de toets vaker doen?
Als je zakt voor een toets, kun je hem opnieuw doen. Houd er rekening mee dat je wel andere toetsvragen kunt krijgen en dat de volgorde van de toetsvragen anders kan zijn. Ook is het goed te weten dat bij elke afzonderlijke toetsing de plaats van de antwoorden kan wisselen.
Wanneer ben ik geslaagd voor een toets?
Als je 80% of meer van de te behalen punten scoort.
Hoe snel kan ik starten met een cursus?
Onmiddellijk na de betaling kun je starten met je cursus.
Kan ik de tekst van de cursus ook printen?
Ja, bij elke cursus krijg je gratis een E-book (PDF). Deze is eenvoudig in zijn geheel te printen. Als je slechts enkele pagina’s wilt printen, dan is dat ook mogelijk.
Bij mijn cursus zitten ook werkbladen en opdrachten, moet ik deze maken?
Wij gaan uit van je eigen professionaliteit en motivatie. Dat betekent dat wij sterk aanraden de werkbladen en (praktijk-)opdrachten wel te printen en serieus in te vullen. We kunnen het je echter niet verplichten. Voor alle duidelijkheid: de werkbladen / opdrachten zijn bedoeld om te printen en vervolgens op papier in te vullen.
Hoe lang duurt de cursus?
Bij elke cursus (of training) is door ons een schatting gemaakt van de gemiddelde doorlooptijd. Daarmee wordt bedoeld de gemiddelde tijd die je als cursist nodig hebt om de cursus met goed gevolg af te sluiten.
Daarbij gaan we er ten eerste van uit dat je maximaal gebruik maken van het studiemateriaal dat we aanbieden. In de tweede plaats hebben we gerekend met een tijd van in totaal ca. 4 uur per week waarin je je actief bezighoudt met het lesmateriaal. Voor de cursussen die een doorlooptijd van meer dan één week beslaan, is het aan te raden een planning te maken. Daarvoor kun je het bijgeleverde planningsoverzicht gebruiken. Natuurlijk ben je vrij om je studie zo in te delen als jezelf wilt. Toch raden we je aan in grote lijnen deze volgorde aan te houden:
- Bestudeer eerst de competentiekaarten voor je POP, en indien nodig de instructie die daarbij hoort.
- Inventariseer de tijd die je nodig denkt te hebben met het doornemen van alle aangeboden studiematerialen.
- Volg daarbij zoveel mogelijk de aangegeven nummering van de studiematerialen, voor zover van toepassing.
- Vul je planningsoverzicht (per week) in.
- Maak in je planning ruimte om regelmatig de interactieve lesstof door te nemen.
- Sluit je planning af met de online toets.
Betalen
Hoe kan ik online betalen?
Je kunt betalen via iDeal, het veilige betaalsysteem van de Nederlanse banken.
Kan ik de kosten aftrekken voor de belasting?
Studiekosten die je maakt voor je werk of om werk te krijgen zijn mogelijk aftrekbaar. Cursussen die je uit eigen interesse volgt, maar niets met je (toekomstige) werk te maken hebben, zijn niet aftrekbaar. Wel geldt er een zogenaamde ‘drempel’. Deze is € 500,- voor het lopende jaar 2012. In 2013 wordt de drempel verlaagd naar € 250,-. Pas als je meer kosten maakt, dus kosten die boven het drempelbedrag uitkomen, kun je de extra kosten aftrekken. Kijk voor meer informatie op de website van de belastingdienst (www.belastingdienst.nl). Houd er in ieder geval rekening mee dat er andere regels gelden wanneer je recht hebt op studiefinanciering.
Contact en suggesties
Ik ben niet tevreden over mijn cursus, wat nu?
Klanttevredenheid staat bij ons voorop. Ben je niet tevreden, stuur dan een e-mail naar info@icademy.nl. Vertel ons waarom je niet tevreden bent en dan mag je kiezen of je je geld terug wilt of dat je een andere cursus wilt proberen. Let op: Wanneer je een taalfout of rekenfout ziet, beschouwen we dit als een melding en niet als een klacht.
Ik heb een andere klacht, waar kan ik terecht?
Klik hier voor onze klachtenprocedure.
Een klacht moet schriftelijk worden ingediend. Dit kan via de mail ( info@icademy.nl) of per post (Kloekhorststraat 29 9401 BB Assen). Op andere wijze ingediende klachten worden beschouwd als meldingen.
Ik heb een vraag of een opmerking. Waar kan ik terecht?
Allereerst vragen we je om in de 'Veel gestelde vragen' te kijken of je vraag hiermee beantwoord wordt.
Je kunt tijdens kantooruren bellen naar 0592-377299 of een e-mail sturen naar info@icademy.nl.
Diversen
Kan ik ook studeren met een smartphone of een tablet?
Als je telefoon of tablet-pc FLASH en PDF ondersteunt, kun je in de meeste gevallen gewoon mobiel studeren. De Apple iPhone en IPad ondersteunen helaas geen FLASH. Binnenkort wordt een fors aantal cursussen geschikt gemaakt om ook op deze apparaten te draaien.
Mag mijn broer, nicht, buurman of kamergenoot enz. de cursus ook maken?
Nee. Je koopt een cursus bij Icademy uitsluitend voor persoonlijk gebruik. Het is niet toegestaan om je inlogcode aan anderen te geven of uit te lenen. Ook is het niet toegestaan om lesmaterialen aan anderen te geven of uit te lenen. Onze prijzen zijn zo laag, dat dit toch ook helemaal niet nodig is? Bovendien wordt het certificaat als bewijs van succesvolle afronding uitsluitend op naam uitgegeven van de persoon die zich heeft aangemeld.
Wat wordt bedoeld met de KennisUpdate per SMS?
Bij de zakelijke cursussen biedt een aantal cursussen de mogelijkheid om na het behalen van het certificaat om de paar dagen een SMS-tip te ontvangen. In de SMSjes word je herinnerd aan de allerbelangrijkste zaken uit je cursus.
Worden er speciale eisen gesteld aan mijn computer?
Wanneer uw browser sterk verouderd is, kan het zijn dat de cursus niet optimaal werkt. Maar over het algemeen is een computer met internettoegang voldoende om de cursus goed te kunnen volgen. Google Chrome is de beste browser voor onze cursussen.