Cursus Klanttypen

Cursus Klanttypen


Ken je ook dat machteloze gevoel wanneer je na een paar vervelende ervaringen alweer zo'n onbestemde klant de zaak binnen ziet komen? "Nee, niet weer, wat gaan we nu weer krijgen?" Het lijkt er soms op dat iedere klant verschillend is en dat je nauwelijks kunt inschatten hoe hij of zij zich zal gedragen. Dat is gelukkig niet waar. Klanten zijn prima in te delen in bepaalde typen, waar je jouw aanpak op kunt laten aansluiten. Met behulp van modellen om klanten te typeren werk je aan je eigen zelfverzekerdheid in je omgang met klanten.


Beschikbaarheid: Op voorraad

55,-

Hier staan wij voor:


100 % garantie, niet tevreden geld terug

Met GRATIS e-book (PDF)

Direct beginnen

Icademy’s ‘Brein-leren’ = de beste online opleidingsmethodiek

GEEN bijkomende kosten

>75.000 tevreden klanten met >250.000 certificaten!

Cursusinformatie
Details

Vergroot de verkoopvaardigheden en klantvriendelijkheid van winkelpersoneel in retail door je klanten te kennen.

De e-learning 'Klanttypen' geeft eerst uitleg over de hantering van modellen voor typering van klanten en bespreekt vervolgens een indeling in vier typen en ten slotte een indeling in vijf typen klanten. Aan het eind van deze online training, waarin ook duidelijke praktijkvoorbeelden zijn opgenomen, weet jij hoe je als verkoper het beste kunt omgaan met agressieve, dominante, aarzelende, onzekere, rationeel ingestelde, eigenwijze, emotionele, zwijgzame en praatgrage klanten.

Duur

De e-learning 'Klanttypen' duurt ongeveer 30 minuten. Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 1,5 week.

Doelgroep

Deze e-learning is bestemd voor iedereen die zich (verder) wil bekwamen in een adequate omgang met klanten, in de winkel of in een andere situatie waarin je producten of diensten wilt verkopen. Als je deze e-learning wilt inzetten binnen de opleiding die je volgt, dan werk je aan de volgende beroepscompetenties (op MBO-niveau): Aandacht en begrip tonen, Overtuigen en beïnvloeden, Op behoeften en verwachtingen van de klant richten.

Werkplekleren

Deze training is prima geschikt binnen MKB Werkplekleren. Bij MKB Werkplekleren volg je de belangrijkste theorie online, en word je in de praktijk begeleid door een ervaren collega, je mentor. Voor de mentor is een gratis Icademy training beschikbaar.

Lesmaterialen

De cursus ' Klanttypen' bestaat uit:

  • VideoCollege (15 minuten)
  • E-Book
  • Tools voor Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP)
  • Leerjournaal
  • Reflectie- en communicatieopdracht
  • Samenvatting
  • Aanbevolen aanpak

Toetsing

De cursus ' Klanttypen' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

Certificaat

Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat.