Cursus Presentatie als marketingstrategie
Het kan niet anders of jouw winkelformule moet (blijven) aanslaan bij een massa koopgrage klanten! Misschien heb je met behulp van logisch nadenken of gewoon op intuïtie al heel veel bereikt. Zijn er nu nog meer middelen en methoden om invloed uit te oefenen op het gedrag van de consument? Zinvolle vragen die in deze online training het volle pond krijgen! Theorie en praktijk wisselen elkaar op een overtuigende manier af.
Beschikbaarheid: Op voorraad
Jouw manier van presenteren van strategisch belang voor jouw positie op de markt
De e-learning 'Presentatie als marketingstrategie' zet op een slimme manier uiteen hoe je de presentatie van jouw bedrijf in verbinding kunt brengen met de (potentiële) klanten uit je omgeving. Deze online training begint met uitleg over de winkelformule met aandacht voor de doelgroep, de marktpositie en het assortiment. Afzonderlijk wordt het belang van een goede huisstijl en de positie van het winkelexterieur belicht. Na uitleg over het belang van de directe omgeving, worden in vier stappen de winkel-lay-out, family-grouping, routing en artikelpresentatie behandeld als hoofdaspecten bij het inrichten van een winkel. Dit staat nog los van de meer praktische behandeling van de zes principes voor schapindeling, waarmee de e-learning afsluit.
Duur
De e-learning 'Presentatie als marketingstrategie' duurt ongeveer 45 minuten. Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 2 weken.
Doelgroep
Deze e-learning is geschikt voor ondernemers, leidinggevenden en betrokken medewerkers die een beslissende rol spelen bij het opzetten en inrichten van een aantrekkelijke koopomgeving. Als je deze online training wilt inzetten binnen de opleiding die je volgt, dan werk je aan de volgende beroepscompetenties (op MBO-niveau): Beslissen en activiteiten initiëren, Overtuigen en beïnvloeden, Presenteren, Materialen en middelen inzetten, Analyseren, Plannen en organiseren, Op de behoeften en verwachtingen van de klant richten.
Werkplekleren
Deze training is prima geschikt binnen MKB Werkplekleren. Bij MKB Werkplekleren volg je de belangrijkste theorie online, en word je in de praktijk begeleid door een ervaren collega, je mentor. Voor de mentor is een gratis Icademy training beschikbaar.
Lesmaterialen
De cursus ' Presentatie als marketingstrategie' bestaat uit:
- VideoCollege (31 minuten)
- E-Book
- Begrippenlijst
- Tools voor Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP)
- Verwerkingsvragen
- Aandachtspunten klantengedrag
- Aandachtspunten schapindeling
- Leerjournaal
- Samenvatting
- Aanbevolen aanpak
Toetsing
De cursus ' Presentatie als marketingstrategie' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.
Certificaat
Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat.