Cursus Telefoneren
Bellen en gebeld worden, zowel privé als zakelijk, we kunnen waarschijnlijk niet meer zonder. Toch maakt het wel verschil: voor jezelf een belletje doen is echt iets anders dan namens je organisatie of in opdracht van je werkgever een telefoongesprek voeren. Voel je er onzeker bij, of weet je gewoon niet hoe dat precies in zijn werk gaat? Met deze compacte online training leer je in een paar stappen hoe je het voeren van een zakelijk telefoongesprek aanpakt.
Beschikbaarheid: Op voorraad
Snelle basisintroductie in zakelijke telefonische communicatie
Op een goede manier de telefoon aannemen voor je baas, goed voorbereid een zakelijk telefoongesprek voeren, goed weten wat wel en niet acceptabel is op het gebied van doorverbinden? In de e-learning 'Telefoneren' leer je de belangrijkste dingen over deze en andere onderwerpen. In deze online training krijg je het ABC van het zakelijk telefoneren op zo'n manier onder de knie dat je het nooit meer vergeet.
Duur
De e-learning 'Telefoneren' duurt ongeveer 30 minuten. Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 1 week.
Doelgroep
Deze e-learning is geschikt voor werkenden, baliemedewerkers, verkopers en verder iedereen die vanuit zijn of haar functie telefoongesprekken moet voeren. Als je deze online training wilt inzetten binnen de opleiding die je volgt, dan werk je aan de volgende beroepscompetenties (op MBO-niveau): Aansturen, Aandacht en begrip tonen, Plannen en organiseren, Op de behoeften en verwachtingen van de 'klant' richten, Instructies en procedures opvolgen.
Werkplekleren
Deze training is prima geschikt binnen MKB Werkplekleren. Bij MKB Werkplekleren volg je de belangrijkste theorie online, en word je in de praktijk begeleid door een ervaren collega, je mentor. Voor de mentor is een gratis Icademy training beschikbaar.
Lesmaterialen
De cursus ' Telefoneren' bestaat uit:
- VideoCollege (12 minuten)
- E-Book
- Begrippenlijst
- Tools voor Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP)
- Formulier voorbereiding en uitvoering
- Telefoonalfabet
- Leerjournaal
- Samenvatting
- Aanbevolen aanpak
- Schrijfopdracht
Toetsing
De cursus ' Telefoneren' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.
Certificaat
Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat.