Cursus Storytelling - organisatieverhalen
Mensen houden van verhalen. Een goed verhaal werkt overtuigend. Dat geldt niet alleen in de privésfeer, maar zeker ook binnen de context van ondernemen en werken. Vandaar dat 'storytelling' in de zakenwereld een snel opkomend fenomeen is. Als je wilt weten hoe je voor het neerzetten van jouw organisatie een goed verhaal kunt bedenken en vertellen, dan kun je niet om deze praktische cursus heen, waarin je de dingen leert die voor 'storytelling' beslist noodzakelijk zijn.
Beschikbaarheid: Op voorraad
Met een goed opgebouwd verhaal hangt iedereen aan je lippen. Tool voor presentatie en netwerken.
De e-learning 'Storytelling - organisatieverhalen' bestaat uit vier onderdelen. Aan de hand van het eerste hoofdstuk ga je je eigen verhaal onder woorden brengen. Je leert bepalen welke boodschap je precies wilt overbrengen en je vraagt jezelf bewust af waar jouw organisatie voor staat en hoe je dat aan anderen duidelijk wilt maken. Het tweede onderdeel gaat over de inhoudelijke eisen waaraan een goed verhaal moet voldoen. Want je wilt bereiken dat jouw verhaal echt bij je publiek binnenkomt. In hoofdstuk drie bespreken we de technieken die helpen het verhaal goed over te brengen. Het slotonderdeel gaat over het verzamelen van de juiste informatie, de selectie van wat wel en niet in je verhaal moet en over de vormgeving en de manier van verspreiden. Ook wordt in deze online training uitgebreid stilgestaan bij de diverse soorten verhalen.
Duur
De e-learning 'Storytelling - organisatieverhalen' duurt circa 50 minuten. Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 2 weken.
Doelgroep
Deze e-learning is geschikt voor iedereen die er belang bij heeft zijn of haar organisatie via een goed verhaal op de kaart te zetten en te presenteren bij potentiële stakeholders. Als je deze online training wilt inzetten binnen de opleiding die je volgt, dan werk je aan de volgende beroepscompetenties (op MBO-niveau): Overtuigen en beïnvloeden, Presenteren, Formuleren en rapporteren, Op de behoeften en verwachtingen van de 'klant' richten, Gedrevenheid en ambitie tonen, Ondernemend en commercieel handelen, Bedrijfsmatig handelen.
Lesmaterialen
De cursus ' Storytelling - organisatieverhalen' bestaat uit:
- VideoCollege (37 minuten)
- E-Book
- Tools voor Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP)
- Leerjournaal
- Samenvatting
- Instructie schrijven pitch
- Instructie schrijven verhaal
- Instructie voor de brainstorm
- Aanbevolen aanpak
Toetsing
De cursus ' Storytelling - organisatieverhalen' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.
Certificaat
Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat.